Snahou této publikace České školní inspekce, která je určena ředitelům, učitelům, knihovníkům, ale i dalším odborníkům podílejícím se na vzdělávání, na tvorbě rámcových programů a místních akčních plánů, je nabídnout nové inspirace pro podporu čtenářství a rozvoj čtenářských dovedností u předškolních dětí a u žáků prvního stupně základních škol. V předkládané publikaci je snahou nabídnout k vybraným doporučením konkrétní návrhy využitelné v praxi. Zaměřujeme se na rozvoj předčtenářských dovedností a podporu motivace ke čtení, výuku čtenářských postupů s využitím nebeletristických textů v různých předmětech, vytváření čtenářské kultury ve školách a na nabídku vzdělávacích aktivit a možnosti spolupráce s knihovnami. Velká část publikace je věnována roli školních knihoven na rozvoji čtenářské kultury ve škole.
Publikace ke stažení zde: PIRLS-e-verze-finalni.pdf (csicr.cz)