Pedagogická knihovna
Jeruzalémská 12,  Praha 1

Centrum pro školní knihovny
Bc. Edita Vaníčková Makosová
221 966 432
775 885 856

Jak podporují čtenářskou gramotnost na ZŠ Zborovská v Táboře

V rámci celoročního projektu „Knížka pro prvňáčka – Už jsem čtenář“ proběhly na naší škole ZŠ Zborovská v Táboře dvě akce podporující čtenářskou gramotnost našich žáků. První bylo slavnostní předání slabikářů našim nejmenším školákům v pobočce Městské knihovny v Táboře.

Druhá akce proběhla 21. 11. s názvem „Pohádkování“. Žáci VI.B si pro děti připravili zábavné dopoledne plné pohádek.

Pohádkování V rámci celoročního projektu „Knížka pro prvňáčka – Už jsem čtenář“ proběhly na naší škole ZŠ Zborovská v Táboře dvě akce podporující čtenářskou gramotnost našich žáků. První bylo slavnostní předání slabikářů našim nejmenším školákům v pobočce Městské knihovny v Táboře. Při té si děti 7. 11. z rukou pana ředitele Petra Vašíčka převzaly nové slabikáře a vybraly si jednu záložku, kterou jim poslali kamarádi ze Slovenska v rámci mezinárodního projektu výměny záložek. Také se zde seznámily s paní knihovnicí, která jim o knihách povídala a seznámila je, jak to v „naší knihovně“ chodí.

Druhá akce proběhla 21. 11. s názvem „Pohádkování“. Žáci VI.B si pro děti připravili zábavné dopoledne plné pohádek. Pro prvňáčkysi ráno přišla Popelka s princem, aby je odvedla do „pohádkové třídy“. Tam už na ně čekaly další pohádkové bytosti – Karkulka, Sněhurka, Popelka, Jeníček a Mařenka, které pro děti pod vedením paní učitelky Bauerové připravily několik zábavných úkolů. Na jednotlivých stanovištích pak prvňáčci skládali obrázky, doplňovali tajenky, poznávali trpaslíky nebo si museli zapamatovat i některé pohádkové symboly. Nejvíc ale všechny nadchly pohybové aktivity. Celé dopoledne si nejenom malí čtenáři, ale i jejich starší kamarádi velmi užili.

A jak den hodnotili sami pořadatelé?

Dnešek se mi moc líbil, děti byly šikovné a dobře pracovaly. V jedné skupině byla holka, která už znala všechna písmena. Vždycky zakroužkovala odpověď dřív, než jsem začal číst otázku. Prostě jí to šlo nejlíp. Zatím nejlepší den ve škole!
Jonáš Voborský, 6.B

Každá skupinka si úkoly udělala podle sebe, a tak úkoly a kostýmy byly originální. Nejvíc se mi líbilo, když prvňáčci vešli do třídy a rozzářila se jim očka. Děti pohádky znaly a byly moc šikovné. Musím uznat, že to paní učitelky nemají lehké, protože já jsem byla vyčerpaná už po první hodině a to mě ještě dvě čekaly. Ve skupině jsem byla s Lukášem, Lindou a Jirkou. Vybrali jsme si Sněhurku. Za dnešní den dávám jedničku podtrženou s hvězdičkou.
Aneta Budínová, 6.B

Byla to legrace. Tři hodiny být jako pohádková bytost a pomáhat prvňákům. V naší skupině asi nejvíc děti chtěly chodit na pohádkový terč. Klidně bych si to zopakoval, bavilo mě to opravdu moc. Doufám, že ještě někdy něco podobného uděláme.
Dan Hanzal, 6.B

Pár fotografií z akce:

    

© Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského 2011-2016